۲۲ آبان ۱۳۹۱، ۱۷:۳۷

امیدی:

20 نمایشگاه کتاب در صومعه سرا دایر شد

20 نمایشگاه کتاب در صومعه سرا دایر شد

صومعه سرا - خبرگزاری مهر: مسئول نمایشگاه کتاب آموزش و پرورش صومعه سرا از برگزاری 20 نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب در مدارس این شهرستان خبر داد.

پرویز امیدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: دراین نمایشگاه ها 15 هزار جلد کتاب با موضوعات مذهبی، تاریخی، علمی، داستانی، رمان و غیره در معرض دید علاقمندان به کتاب گذاشته شده است.

وی در ادامه به اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و اظهارداشت: دین مبین اسلام و کلام ‌الله مجید برای مطالعه، کتابخوانی و کسب علم ارزش و اعتبار خاصی قائل شده است.

مسئول نمایشگاه کتاب آموزش و پرورش صومعه سرا گفت: اهمیت کتابخوانی در اسلام به ‌قدریست که معجزه پیامبر اکرم (ص) از نوع کتاب است و در این کتاب مقدس هم نخستین آیاتی که بر پیامبر(ص) نازل شده با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم و علم توام شده است.

وی افزود: اهمیت کتاب و کتابخوانی و عظمت و شرافت کتاب در اسلام تا حدی است که خداوند متعال به قلم و به آنچه می‌نویسد، قسم یاد می‌ کند.

امیدی در ادامه با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی و میزان گرایش به مطالعه امروزه یکی از شاخص ‌های توسعه به شمار می ‌رود، یادآورشد: مطالعه و کتابخوانی در جامعه به ویژه در بین جوانان و نوجوانان باید جدی گرفته شود.

کد خبر 1742077

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha